Jef Van Staeyen

Maand: september 2016

wat logo’s vertellen

hillary-logo Hillary doet al het mogelijke om de Amerikaanse presidentsverkiezingen vooral niet te winnen.
Hoe verklaar je anders het logo dat ze voor haar campagne koos?

1. Behalve de vranke kleuren — het rood en het blauw waarzonder je in Amerika geen campagne voert — is er niets moois in te vinden.
Wat kordaat als een vierkant begint, eindigt als een onzekere figuur met een verhouding van 1,17.
Wat de standvastige H van Hillary was — die haar campagne liever op haar voornaam, dan op de aangetrouwde achternaam bouwt — valt in gekleurde scherven uit elkaar.

2. Even zie je twee blauwe deuren — zoals de groene deuren voor “nooduitgang”. Hillary komt door de ene deur pas binnen gelopen, of ze vlucht door de andere deur weer weg.
Ze komt haar kiezers niet tegemoet.

3. Hillary wijst de kiezers zelfs weg. Ze wijst ze naar rechts. Naar Trump.
Rood is  de kleur van de Republikeinen.
Het blauw van Hillary krijgt een rode, republikeinse overdruk.
Het wordt letterlijk weggedrukt.

 

Lees verder

de ecotruken van de supertrucks

“De eerste tests met een supertruck, de zogenaamde ecocombi, hebben een daling van de CO2-uitstoot met 21 tot 25 procent opgeleverd”  las u op 14 september in De Morgen. “De supertrucks rijden rond in het kader van een proefproject van de Vlaamse overheid. Twee ecocombi’s, ook wel langere en zwaardere vrachtwagens (LZV) genoemd, vervangen drie gewone vrachtwagens. Omdat er minder ritten nodig zijn, daalt ook de totale uitstoot.”

Maar daar stopt het niet mee.  Er kunnen nog veel betere resultaten bereikt worden, waarbij de uitstoot van CO2 met 60 tot 65 procent wordt verminderd. Hier leest u, in voorpublicatie uiteraard, een artikel van 14 september 2017 (!) in dezelfde krant (De Overmorgen).
De toekomst alsof je er was.

 

© 2024 moskenes.be

Thema gemaakt door Anders NorenBoven ↑